lördag 23 augusti 2014

Branta blocket

Det branta blocket. Ett megafint block som ligger mitt ute i skogen. Cyklade ett par kilometer med crashpaden för att komma dig. Jag hittade det för ett tag sedan när jag letade stenblock. Blocket ligger uppe på ett berg med fina omgivningar. Flera stora block i samma sektor. Har borstat upp en hel del på blocket men mycket är kvar att göra. Gjort ett par problem men godbitarna finns kvar. Branta problem som börjar antingen i kul sittstarter eller ståstarter.

Skriver på Svenska nu pga av att jag lagt in en län,  så den som vill kan översätta med Google. 
Så blir alla nöjda. 

It´s possible to translate the page in Google Translate now.


Här jobbar jag på ett av de "lättare" branta problemen. Avslut rakt upp eller upp längs areten. 
Mer mossa är nu borta på blocket.

Jag jobbar på ett av dom "lättare" problemen på den branta sidan. Närmast kameran gjorde jag ett coolt problem som går upp på den mindre branta väggen och ut tillvänster. Flera barska problem går att göra för den starke!

Blocket då jag hittade det. Det har antagligen använts som ett jakttorn nån gång. Under låg en stege som hjälper till när man ska upp och ner på blocket. Där stegen ligger har jag borstat fram ett brant problem som kommer bli såååå fint. 

Det kommer mera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar