fredag 22 april 2016

Mitt framför näsan.

För ett tag sedan var jag ute på en av alla mina stenletarturer. Jag hade lokaliserat stenblock på en satellitbild på ett hygge söder om Norrköping. En bit ner mot stenarna såg jag ett block susa förbi. Jag svängde tillbaka bums. Stenen låg där på en äng helt orörd mitt framför näsan. Omgivningarna är fina med ängar och små dungar.
Parkering ett par hundra meter bort. Jag fortsatte min tur och under dagen som gick hittade jag 30+ block. Många riktigt fina och stora. Jäklar vad block det finns i skogarna här!
Ängsblocket besökte jag för några dagar sedan. Borstade och rensade ett par timmar tills knogarna var blodiga. Sände ett par fina problem. Sedan åkte jag och Karl Eric dit och sände. Ett par fina problem blev det. Vi hade även tur att träffa markägaren som gav oss tillåtelse att klättra där.
Här kommer lite bilder från ängsstenen. Dagarna framöver kommer mer bilder bla från den senaste stenletarturen. Många fina block blev det.

Om ett litet tag tänkte vi ordna en liten gathering vid klippan. Mer info kommer....

 Ängsblocket innan borstning 1. Till vänster om det lilla trädet jobbar vi på ett hårt crimpprojekt.

 
 Den brantare sidan erbjuder många fina linjer. Sprickan måste göras i fin stil med jam/fistjam.


 
 Karl sänder ett coolt problem som erbjuder bland annat ett enfingershål.

Karl på sittstarten av den fina areten. Fin sten och härliga grepp.

 Jag skickar ett fint "Cold Steel". Ett av greppen är nästan lika vasst som en Cold Steel Tanto!

 
 Finfin stenkvalité.

 
 Jag på den luriga sprickan. Sluttar åt fel håll. Endel av kanten är så vass att den sakta skär igenom skinnet. Lattjo!

 
 Karl Eric skickar areten. Vi hade tur med vädret. Stora regnmoln passerade och ett par droppar föll.

 
Jag på den jobbiga hajfenareten.


Det kommer mera....

1 kommentar: