måndag 30 maj 2016

Får det lov att vara lite knölros?

Maj passerade snabbt. Jag fick en session på Ängsstenen sedan en fin klätter- och renssession vid Neonväggen innan benen började krångla. Svullna och ömma underben. Kunde knappt gå. Misstänkte Borrelia men har ju inte sett någon "ring". Sedan dök det upp 20+ knölar på underbenen. Efter turer till sjukhuset (som skrattade ihop ett svar..". -antagligen överansträngning". Amatörer.), ortopeden och vårdcentralen kom det fram att det är något som triggat igång Knölros. Kul! Det läker ut av sig själv men det viktiga är att ta reda på vad som utlöste knölrosen. Misstänker att det var magsjukan i regnskogen eller från något av alla insektsbett man fick. Det är barskt att leta efter orkidéer i regnskogen. Nu är det bättre och jag kan gå normalt och slipper se ut/gå som en cowboy som ridit på en fet häst.


Jag på en variant av den fina areten. Start på listen längst till vänster 
sedan traversera ut till areten.

Jag klänger upp för ett problem som numera heter "Får det lov att vara lite knölros?". 
Lillträdet i förgrunden orkade jag inte såga bort. Det är ett tecken på att dagen är till ända.



Det är barskt att leta efter orkidéer i regnskogen.

Det kommer mera... 

1 kommentar:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Công ty vận chuyển hàng nước ngoài FadoExpress hàng đầu chuyên vận chuyển, chuyển phát nhanh siêu tốc đi khắp thế giới, nổi bật là dịch vụ gửi hàng đi mỹ, gửi hàng đi nhậtgửi hàng đi đài loan và dịch vụ chuyển phát nhanh đi hàn quốc uy tín, giá rẻ

    SvaraRadera