torsdag 25 juni 2015

XXL block. Fina fynd i skogen.

Beslöt mig för att leta upp ett par stenar som jag hittat på Google Earth. Området ligger bara 15 min från Bråvallafestivalområdet. Körde förbi köerna med alla festivalbesökare och styrde kosan in i Kolmårdenskogen. Det nya stället ligger i ett fint skogsområde med orörd skog. Hittade först flera mindre block på 2-3 meter. Sedan letade jag vidare och tillslut fann jag det jag letat efter. Ett enormt block låg där i en öppen tallskog. Det hade många linjer som är möjliga att göra. Allt från lätta slabbareten till hårda crimpiga väggproblem och highballareten. Det fanns ett par andra block bredvid det stora blocket varav ett var stort och hade en fin, mycket brant sida.
Här kommer de första bilderna på den dessa block. Mer bilder i morgon.

Det stora blocket. 5-7 meter högt. 

Jag står och känner på en av alla linjer som går att göra. Alla areterna är klätterbara.

Ett annat block som ligger 20 meter bakom det stora blocket. 
Jag står och känner på en fin brant arete. 
Den branta väggen är klätterbar hela vägen upp. Hårt!

1 kommentar: