lördag 13 juni 2015

Brant fynd nära Norrköping.

Har haft mina misstankar att det skulle finnas en brant vägg i ett skogsparti som jag passerar då och då med bilen. Tog en liten åktur för att se om det stämde. Klippan ligger 5 min från en stor parkering. Den var finare än vad jag hade förväntat mig. En sak som avslöjar att det är brant är laven som lyser neongrönt. Neonlights, shimmering neonlights.....Då brukar det vara brant.
Klippan består av en del som lutar över mellan 20-50° och är 2-4 meter hög. Sen finns det mindre delar som är branta, slopiga 2-6 m i höjd. Fin, fast sten med små crimpar, joggar, slopers och även en och annan spricka.
Måste dit snart igen och borsta och börja sända. Trevligt är att den ligger knappt 10 min från centrala Norrköping.

Sommaren är en underbar tid för bouldering och stenletning.
Endel bouldrare tror fortfarande att det inte går att prestera på sommaren.
Ja, förr trodde endel på att jorden var platt!

Jag inspekterar stenen. 

Brant sedan brantare. Endel sly ryker vid nästa besök.

Klippan är låg till vänster sedan blir den högre.
Slopiga toppar med trevliga grepp.

Det kommer mera...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar