tisdag 9 december 2014

Blondinbella och feta block.

Lite fler block från skogarna utanför Norrköping. Var ute en sväng idag och då hittade jag lite småblock (2-5 meter höga) men inget superspännande. Dock fann jag ett block som var borstat. Vet ej om det var gjort. Kika på den sista bilden. Mycket fint problem som låg bredvid en grusväg. På detta ställe hade stenarna ett kompaktare struktur. Finare sten och inte så vass. På ett annat ställe trillade jag på en repklippa som hade några fina tradturer. I en spricka såg jag sedan att det hängde flera slingor. Fick sedan höra (Tack Hampus R för info!) att det var en aidtur signerad Olle W,  "Blondinbella" 7 som senare Hampus R skulle fria. 


 Det stora blocket sett från andra sidan. 

Runt det stora blocket finns det flera stora och mediumstora block. 
Många branta areten, överhäng etc.

En Göteborgare under en stor sten. 

Göteborgaren bredvid en till sten.
Det fanns flera stenar i den här sektorn. Ett litet trevligt bollhav med block.

En av stenarna i blockhavet. Brant upp till areten. Det går att göra en sittstart nere till höger och 
köra hela areten till toppen (För den med muskler).

Jocke blåser på stenen. Den rör sig knappt. 
Går att göras från båda sidorna och ut på areten och upp. Tungt men kul.


Det känns som man är iakttagen i skogen. Finns det troll i skogen? Är det Olle W som smyger omkring?
Vaktar något sina block?
Fett block med två branta sidor och två vertikala. Ca 4-5 meter hög. 


Hitta den här mitt ute i skogen vid en enslig grusväg. Brant och fin. Sedan ser jag att det finns två rejält 
borstade lister till höger om den lilla stenen. Sedan fanns det gamla tickmarks i taket. 
Toppen såg inte så borstad ut. Gammalt projekt? Gjord? Någon som vet?

De fina tradsprickorna. "Blondinbella" till höger. Ett par slingor hänger kvar.


Det kommer mera....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar