onsdag 14 maj 2014

Nya feta block.

Var ute på stenletarexpedition nr 4 i Norrköpingstrakten. Nu ett nytt område som såg bra ut på Google Earth. Det blev en trevlig fyratimmars tur. Hittade många fina, stora block men även riktigt fina mellanstora block. Precis som jag förväntat mig. Flera bjöd på riktigt coola linjer. Endel ligger nära en väg men andra ligger lite längre in i skogen. Nu är det dags att välja några områden och dra ut och borsta. Hör av er om ni är intresserade!

Här kommer några av dom senaste fynden:

Jag bredvid ett fin block som låg ute på ett stort kalhygge.


Ett av de andra blocken på kalhygget. Slabb på ena sidan och brant på andra.


Jag letar efter crimpar etc på den branta sidan.


Bra lutning.


Ett av de mindre blocken som ändå har ett gäng fina linjer. 3,5-4 m hög.


Fett block med flera grymmt sjyssta linjer. Ett gäng branta problem går att göra på den högra branta sidan. 
Vertikala + slabbiga mitt på och ett snyggt kylskåpsproblem till vänster.


Kylskåpsproblemet på blocken ovanför. Brant i början.


 Mmmmm....


Gick en omväg till vägen och hittade detta fina block. Jag står vid den branta väggensom är 
ca 5-6 meter bred. Hårda crimpiga problem på fast sten.


 Den branta crimpväggen.


 Till höger ser man crimpväggen. Barska linjer till vänster. Fina väggturer mitt på.


 De båda areterna är riktigt fina!!


Stort block precis brevid en väg. Den branta sidan till höger är ca 4-4,5 meter hög. 
Blocket är ca 7 meter på högsta punkten.

Vacker utsikt från en av sektorerna. 


Det kommer mera....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar