lördag 24 augusti 2013

Renovering och myrattacker.

Kom på att jag hängde på en klippa nära havet i Västra Göteborg runt -86. Helt glömt av klippan men tänkte att det är nog bäst att kolla in den igen. Vilken tur. Den var mycket bättre än jag kom ihåg. Då gjorde jag en handfull lätta problem. Dags för renovering av klippan!
Stack jag ut sent efter jobbet. En timma innan solen gick ner. Blev endel borstande och sågande. Tills nästa besök är rönnen vid klippan borta plus några grenar som stör. Klippan består av granit och någon annan mysko bergart. Många udda grepp för att vara Göteborg. Allt från enfingerpockets till sprickor. 
Gjorde ett par nya problem men flera linjer finns kvar att göra. Närheten till en bra parkering och havet gör det inte sämre. Minus är alla myror vid några av problemen. Omdirigering av deras stig är pågång. Mer info om klippan snart...

Jag klänger på ett nytt problem med goa crimpers. Stressigt att klättra och fota samtidigt;)

Det kommer mera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar