söndag 21 augusti 2016

Ängeviken - Ett fint ställe på Tjörn.

Nu ligger endel problem ute på 27crags med den fina Ängevikenklippan, på Tjörn. Ett fint boulderställe som förtjänar fler besök. Flera sektorer, kul problem, bra parkering, fikahylla med utsikt och inte inomhus - Vad mer kan en äkta bouldrare behöva?
Mer problem kommer upp snart. Jag kommer gå över många områden på Tjörn nu i veckan när jag är på Tjörn.Mycket kul på G! ;)

Åk dit och njut.

Här är några gamla bilder på mig, Ted, Jocke och Kim när vi gjorde många FA i Ängeviken.

 Jag på en crimpigt, brantish problem. Vitbalans, vad är det?

 Crimpar med fin utsikt. 

 Jocke siktar.


 
 Jag tar det goa underclinggreppet.


 
Ted nyper gallant.
 
 
 Kim sänder ett av de fina prblemen på Uppvärmningsklippan. 
Ted placerar paddan så fint.

 Ted bränner av ett fint problem i oktobersolen.

 Ted sätter "Vattenloppan dog".

 Det bökigaste problemet på Tjörn. Man börjar under stenen sedan upp 
via stora men jobbiga grepp. Mycket underhållning utlovas. 
Graden är svår att sätta som på det mesta. Skit i graden och ha kul!

En bit bort gömmer sig en brant klippa med helvetescrimpiga projekt. Dags för ett besök!

Det kommer mera!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar