söndag 24 maj 2015

En spinkig jävel man inte ska reta upp!

Idag besökte jag ett gammalt favvoställe på Tjörn. Det är en skyddad vik med underbar natur som ligger fint vid vattnet. Har inte varit där på ett par år. För länge sedan utforskade jag området och fann alla dom branta väggarna, då på jakt efter repväggar. Några lätta problem gjordes för cirkus 12+ år sedan när jag och Kimsan besökte området. Har även gjort några rensningsturer dit då jag tagit bort sly och taggbuskar som växte intill väggarna. Nu ligger väggarna öppet, i en vacker ek- och lindskog. Fick gjort ett par fina branta problem idag. Borstade även upp några projekt.

Här kommer några selfies när jag klänger på dom nya problemen:


Ett fint brant problem som jag borstade för några år sedan men aldrig 
fick sänt. Sittstart. Upp via crimpar och några småjuggar. 
Idag kom jag upp med hjälp av mina Bauhausmuskler.


En fin linje som har två olika starter. Crimpar i början och sedan några riktigt 
feta juggar. Området ligger skyddat precis vid vattnet. Underbar orörd natur.
Bra fiske bara 50 meter bort.

Bakom ett träd skymtade jag den...klippans beskyddare. 
En spinkig jävel som man inte ska reta upp! Han bor i en håla och ålar sig ut när han blir störd.
Dags att dra hem...


Det kommer mera....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar