måndag 2 mars 2015

Skönt att slippa all jävla mossa.

Jag åkte ner mot Västkusten i helgen. Ska tillbringa ett par dagar i huset på Tjörn. På vägen dit hämtade jag upp Jocke i Götet. På fredagskvällen hade vi säkert kika på Yr.no och SMHI hundra gånger. Vi bad till vädergudarna ett antal gånger. På morgonen när vi vaknade sken solen och det var jättefint ute. Gött! Tjörneffekten sviker oss aldrig!

Vi åkte iväg till ett ställe där jag har borstat upp lite slabbar. Nu hittade vi flera kul linjer som vi borstade upp. Läget är perfekt. Alla problemen ligger ett stenkast från vattnet, utsikten är superfin och det tar 5 min att gå från bilen. Områden har många linjer som vi kommer borsta upp framöver. 
Nu blev det en handfull nya problem.
Det var skönt att komma ut till havet och se horisonten långt där borta. Skönt att slippa all jävla mossa. Stenarna jag hittat i Norrköpingstrakten är fina men inget slår den hårda fina graniten vid havet.

Efter vår session på det "nya" stället drog vi upp till Skolväggarna. Jocke och jag hängde på ett gammalt projekt som nu sändes både statiskt och som en fin dyno. Vi fick även borstat upp lite annat som kommer sändas senare i år. Efter en härlig session drog vi till Robbans Pizzeria. En klassiker.
Efter pizzan hälsade vi på hos Sten-Ola och Herr Luoto som skulle campa under en sten vid Solklinten.  
Vi åkte till huset och började be till vädergudarna igen... 


Jocke sätter FA på detta fina problem.
Ytterligare ett fint problem har skapats på Tjörn. Vid det här laget har vi gjort hundratals 
problem på Tjörn och det kommer bli många, många fler!
 Utsikten ut mot Klädesholmen är inte fy skam.

 Jag skickar och fångar juggen.  

Jocke sätter mitt roliga sittstartsproblem. 

Det kommer mera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar