onsdag 30 juli 2014

Sol, block och vatten...och gult slem.

Sommaren började med kyla och regn. Gav upp hoppet om en fin sommar. La all energi på jobbet, flytten, vivariet etc. Men så hände det. En sommar i min smak med temperaturer runt +30°C och inte en regndroppe.

Jobbat mycket och varit ute på sambons sommarställe en hel del. Som tur är har det inte varit något gult slem vid hennes badställe. På andra platser guppar det gula slemmet omkring överallt!
Jag har även hunnit med lite stenletarturer och klättersessioner i värmen. Varje gång jag tar mig ut i skogen hittar jag nya, stora block. Har börjat med det svettiga jobbet, att borsta stenarna. Börjat med blocken närmast parkeringen och ska jobba mig inåt skogsblocken. Har 100+ block att borsta så det kommer ta tid. Dessutom ska jag leta efter fler block och hinna med att klättra. Hoppas kunna presentera, inom kort, ett gäng sektorer snart för locals och vänner från Västkusten.

Framöver lägger jag upp lite av de senaste fynden och sänden...


Ett av de första blocken jag hittade i denna del av skogen. Ligger 2 min från parkeringen och 10 min från Norrköping. Areten är überfin. Vass klippa. Stå och SS-start. Lättare problem till H. 

Mysko arete med avig start. Desperat topp. Kul som f*n! Projekt mitt på väggen utan areten. 

Ett av de nya blocken. Ligger nära det fina kluvna blocket!

 Slem! Folk badar i detta!!! Otänkbart för en Västkustare!

En present från sambon. Ett par nävar av denna lyx!

Ett par nya block. Detta har flera fina linjer. 4 andra block i samma område.

Brant vägg.

Det kommer mera!!!....

2 kommentarer:

  1. Så mycket block! du kanske måste göra en "fjällsport open" ;)

    SvaraRadera
  2. Det stämmer! Är du i Norpan nu? Jo det är en gammal Happyboulder idé. Vi hade en tävling på Klätterlabbet och skulle ha en sedan på öarn. Red Bull ville gå in och sponsra. Men det blev inte av idén och idén återanvändes. Men tanken är att göra nåt trevligt av presentationen av detta område. A la Happyboulder/Westcoastbouldering gathering 2.0.;-)

    SvaraRadera