lördag 16 juni 2012

Nya stenfynd i skogen...

Tog mig en liten recontur i skogen där vi letade sist. En bit av skogen söder om bokskogs väggarna fångade mitt intresse när jag tittade på hitta.se. Vi hann inte gå dit sist så det fick bli en kvällstripp dit idag. Jag hade inga förväntningar. Hittade jag ett block skulle jag bli nöjd. Men det blev en positiv överraskning. Sten överallt. Jag gick i ett par timmar och hittade vägg efter vägg, fina block, slabbar...massor av sten! Här kommer jag visa en liten del av det jag hittade idag.

 Ett stor block med flera fina linjer! Rävgryt i området så borstningen får vänta!


 Fina block!


 En läcker brant arete. Lite rensning framför stenen kommer göra gott!


 En fin vägg.


 Ett udda block. Fanns ett par trevliga linjer.


 Orkade inte äta upp allt. Räven får resten!


 Trevlig vägg. Branta areter etc till höger.


 Fin arete. Inne i "grottan" så finns det en brant diederspricka som påminner om "Stella" problemet. Annan arete till höger.


 De fina sprickorna. Tunt och hårt. Här måste det borstas lite.


Var tvungen att ta en titt till på den här fina klippan!

Trevligt överhängande dieder.

Det kommer mera........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar