fredag 25 april 2014

Happyboulder for ever!

Flyttlasset går till Norrköping i helgen. Kommer sakna mina vänner i Happygänget. Vi har haft många fantastiska och roliga klättersessioner genom åren. Vi hade ett forum som funkade bra och där vi la ut bilder, topos etc. Sedan kom Happyboulder-bloggen. Även Westcoastbouldering startades. Johan startade Sobouldering. Jag kommer bo några mil bort med kommer alltid finna tid att klättra med mina Happyvänner. Jag kommer ner till Götet, ni kommer upp till Norpan! Vi kan ses mitt i mellan! Vi drar till Annot eller Fontan.
Ska också bli roligt att lära känna alla locals i Norrköping med omgivningar. Finns många starka damer och herrar där uppe. Ska bli roligt att leta sten i de , för mig, nya skogarna. Dela med sig av alla nya stenar jag hittar. Lära känna Norpanstenen och de som borstar och klättrar där uppe.


Här några bilder från gamla Happysessioner.


Jocke får hjälp av Johan att borsta ett nytt problem i Mellby. 
Starkt av Johan att offra sig så. Han hade ett kilo mossa i håret efteråt!

Ted torkar Duck i Kjugekull. 

 Över +30°C i skuggan. Bara att klättra på! Sjöutsikten ligger perfekt i varmt väder. Blir hett som i en ugn! 
 Kim kaxar till sig efter en flash av Flygeln i Kjugekull.


 Jag har fortfarande INTE satt Flygeln. Jävla problem!



Jag tar i så hjärnan håller på att sprängas. Vi gjorde ett roligt, hårt problem på Hönö. Inga grepp på toppen och inga fotsteg. En riktig friktionsorgie! Problemet rapporterades inte in. Den får heta: "Stroke" och få graden 5+ ;)

 Celebration jump. Kjugekull.


 Johnny. Founder av Happyboulder in the old days. Fransk klättrare bakom Johnny. 
Han tyckte mycket i Sandsjöbacka var sandbagat.


Gammal bild på Jocke från det gamla Happyforumet som en gång  fanns. 
En pik till Jocke att han hade trista färger på kläderna. Gjorde sig inte bra på foton. Almenäs.

Det kommer mera....

1 kommentar:

  1. Hahahahahaha underbara bilder! Vilka flashbacks! Hoppas du får det gött i Norpan Ponta!!

    SvaraRadera