fredag 23 augusti 2024

Get Busy Living Or Get Busy Dying...

Mycket har hänt sedan mitt förra inlägg.

Jag har hunnit med att guida kunder i bergsregnskogarna i Costa Rica, rest till Toscana ett par gånger, njutit av synthmusik på WGT i Leipzig. Njutit av fina sommrar på landet. Letat block som vanligt. Inspirationen jag måste ha har lyst med sin frånvaro. Saknar mina klätterkompisar från Göteborg. Jag har hittat hundratals boulders de senaste åren. Att leta block är bra för sinnet när det är jobbigt.

De senaste 2 åren har varit jobbiga eftersom min far blev sjuk. Hälsade på honom nere i Göteborg en hel del. Skötte hans hus medans han var på sjukhuset. Efter en lång tid kom han hem till huset och blev sängliggandes i över ett år. Det var många samtal till kommunen och jag försökte se till att hemtjänsten och äldrevården gjorde sitt jobb. Jag är övertygad om att amöba hade klarat av det jobbet bättre. Det blev fel konstant och han fick inte träna på månader. Han tynade bort inför våra ögon. All min tilltro till äldrevården försvann.

17 februari 2024 somnade pappa in på sjukhuset. Pappa är nu begravd bredvid mamma på vårat älskade Tjörn.

Sorg in i själen. Livet går vidare och om några miljoner år är allt vi känner till på jorden bara ett tunnt lager bergarter och kol.

Här några av alla vackra målningar som min pappa målat och sedan lite sen som jag hittade förra året.



RIP älskade far.









Lite stenar...



















"Get Busy Living Or Get Busy Dying"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar